بهرام حصیری در گفتگو: «تنها»بزودی منتشر می شود/استاد ایرج شناس



بهرام حصیری،خواننده خوش صدای موسیقی سنتی که تا کنون اجراهای زیبا و موفقی در صدا و سیما و کنسرت های تهران و شهرستانها داشته است سال گذشته با انتشارآلبوم«قناری من» توانست باردیگرهنرموسیقایی خود را به سمع مخاطبانش برساند.این خواننده  سال گذشته در تالار وحدت اجرای خوبی با گروه چکاوک داشت.آلبوم جدید بهرام حصیری بزودی به بازار موسیقی می آید.

گفت و گوی مفصل شبکه ایران با بهرام حصیری را در ادامه می خوانید:

«تنها» بیست روز دیگر منتشر می شود

در ابتدا برایمان از آخرین فعالیت‌هایتان در حوزه موسیقی بگویید؟

آخرین آلبومی که حدودا 9ماه پیش از سوی شرکت ایران گام منتشر کردم و در حال حاضر هم در بازار موسیقی موجود است «قناری من» بود.
آلبوم جدیدی که تصمیم دارم درسال جاری روانه بازار موسیقی کنم «تنها» نام دارد که بیست روز دیگر به بازار موسیقی می آید. این آلبوم 7ترک دارد و با تنظیم و آهنگسازی بهنام خدارحمی است اما امکان دارد یکی – دو قطعه دیگر هم به آن افزوده شود.
آلبوم «تنها» متفاوت با دیگرکارهای من است و تلفیقی از موسیقی سنتی و پاپ است. من همیشه در کارهایم سلیقه ها ی مختلف را درنظر می گیرم بر این اساس اطمینان دارم آلبوم «تنها»مخاطبان و طرفدارانش را پیدا خواهد کرد.

دیگر انگیزه ای در صدا . سیما نمی بینم

مدتی است حضور شما در صدا و سیما کمرنگ شده است،علت خاصی دارد؟

درست است. البته 5 فروردین ماه 91 در شبکه جام جم چند تا از کارهای آلبوم «قناری من» پخش شد بعد از آن هم برنامه خاصی پیش نیامد که در صدا و سیما حضور داشته باشم اما حقیقتش دیگر انگیزه ای نمی بینم یعنی در واقع آهنگسازهای قدرو خوب دیگر در صدا و سیما نیستند و فعالیتشان کمتر شده است.
کار تولید موسیقایی خوب وجود ندارد که گرایشی داشته باشم اما اگر آهنگساز و شاعر خوب باشد حتما همکاری خواهم کرد. در حال حاضر هم آهنگسازانی که با رادیو همکار داشته‌اند نیز کم کار شده اند و بیشتر بیرون از این مجموعه فعالیت دارند.

این اوضاع و احوال دربازارموسیقی سبب شده تا موسیقی کشورمان کمرنگ شود. در گذشته کمپانی ها پیشنهاد کارمی دادند، اما متاسفانه امروز گرایش ها تغییر کرده است.من نمی خواهم جوانانی که وارد عرصه موسیقی شده اند را رد کنم اما همه این دوستانی که وارد این حرفه شده اند موفق نیستند و متاسفانه حضور این افراد به بازار موسیقی خدشه وارد می کند البته منهای کسانی که در موسیقی فعال هستند وصدا،اشعار و آهنگساز خوبی دارند که انگشترشمارهستند.


مسئولین باید هنرمندان واقعی را جذب کنند


شما برای حمایت از موسیقی و جلوگیری از حضور این افراد در موسیقی چه پیشنهاداتی دارید؟

برای این کار یک دلسوز لازم است تا از ورود کسانی که آگاهی کمتری نسبت به حرفه های غیر خودشان دارند جلوگیری کنند.مسئولان باید همت کنند که هنرمندان را جذب کنند تا هرکس درحرفه خودش فعالیت کند.
مسئولین باید برای جذب کسانی که در موسیقی اصیل ایرانی به قول معروف استخوان خرد کرده اند و سابقه زیادی درموسیقی شعر و تلفیقی از این دو دارند چاره اندیشی کنند. همچنین از نظر مادی و معنوی این افراد را حمایت کنند تا دلسوزانه دل به کار بدهند.

آرزویم این است که چنین شرایطی فراهم شود تا بتوانم دوباره فعالیت سابقم را از سر گیرم.


آلبوم «قصه زندگی» برای کسانی که از قبل استاد را می شناختند اصلا جذب کننده نبود


درحال حاضردیده می شود خواننده های سنتی مانند استاد ایرج به موسیقی پاپ روی آورده اند نظر شما در این باره چیست؟

استاد ایرج واقعا هنرمند بی نظیر،بی بدیل و بدون جانشین بوده وهستند ولی به عقیده من و خیلی از اساتید دیگرکه به صدای سلطان آواز ایران علاقمند هستند کار اخیر ایشان شناسنامه هنری ایشان را زیر سئوال برد. این کاردر بازار موسیقی برای افرادی که از قبل استاد را می شناختند اصلا جذب کننده نبود چون مردم فقط به دنبال اسم ایرج هستند بر همین اساس ممکن است آلبوم ایشان در بازار هم فروش خوبی داشته باشد.

من اگر خود استاد راهم ببینم حتماانتقاد خواهم کرد.اما ای کاش استاد ایرج آلبوم جدید خود را در این سبک و سیاق نمی خواندند. درست است آدم تا زمانی که زنده است باید فعال باشد اما به عقیده من هنرمند در اوج شکوفایی یکجورایی باید خود را کنار بکشد آخربه چه بهایی؟

ملودی های آلبوم «قصه زندگی» استاد ایرج با آقای بهنام خدارحمی آهنگسازآلبوم جدید است.البته من نمی خواهم ازکار خودم تعریف و تمجید کنم آلبوم جدید من سبک و سیاق و فرم خاص دیگری با صدای فعلی من دارد. با توجه به تجربه زیادی که در این حرفه دارم این کاررا به سختی قبول کردم اما از نتیجه کار راضی بودم .ما باید سلیقه جوانان را هم در نظر بگیریم.

تصمیم به برگزاری کنسرت پس از انتشار آلبوم دارید؟

بله حتما، به امید خدا اگر فرصتی پیش آید کنسرت خواهم گذاشت.


به خاطر چهره ام خیلی جاها من را با بازیگران اشتباه می گیرند


تا به حال پیشنهاد بازیگری داشته اید؟

در گذشته در تئاترفعالیت داشته ام؛ یک زمانی هم با دوست خوبم چنگیز جلیلوند دوبله فیلم انجام می دادم. من از دوره دبیرستان کار تئاتر می کردم و خیلی هم علاقمند بودم.اما در مورد بازیگری باید سوژه ای که فراخور شرایط سنی، کار و موقعیت اجتماعی من باشد پیشنهاد شود که بتوانیم این کار را انجام دهیم. اتفاقا به خاطر چهره ام خیلی جاها من را با بازیگران اشتباه می گیرند .


می خواهم موسیقی‌ای بسازم درشأن و شخصیت  بهرام حصیری


بهنام خدارحمی آهنگساز«قصه زندگی» در مورد طولانی شدن انتشار آلبوم بهرام حصیری می گوید.

بخاطروسواسی هایی که درکارهای من وجود دارد انتشار این آلبوم کمی طولانی شد.چون می خواهم موسیقی‌ای بسازم که هم درشآن و شخصیت آقای بهرام حصیری باشد و هم به روز. موسیقی آلبوم «تنها» با «قصه زندگی»هر دو پاپ سنتی است منتهی با یک ورژن دیگر.

«قصه زندگی » پاپ نیست

به نظر شما آلبوم «قصه زندگی» با ذهنینی که مخاطبان موسیقی سنتی از استاد ایرج داشتند توانست موفق باشد؟

آلبوم «قصه زندگی» به مانند دیگرآثارموسیقی قدیمی استاد ایرج است؛ یعنی همان موسیقی دستگاهی همایون، شورو سه گاه که در قدیم می خواندند منتهی یک مقدار ریتمش تغییر کرده است اما نمی توان گفت تنها موسیقی پاپ است چون موسیقی پاپ هیچ گاه سه گاه ندارد. به هر حال اظهار نظر  و سلیقه دوستان در این باره متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد